2014. június 29., vasárnap

Névnapozás sok meglepetéssel




Amióta a kisebbik fiam értelme nyiladozni kezdett, rájött, hogy neki egy hónapon belül kétszer van a naptárban névnapja! Hosszú ideig tartó, de kemény módszerekkel elérte, hogy az elsőt tartsuk meg. Milyen egy gyerek? Mihamarabb ajándékot, és bulit szeretne magának! Próbáltunk olyan észérvekkel hatni rá, minthogy nekünk szintén többször van a nevünk egy évben nyomtatva a naptárban. A nem hivatalosan tartott napon, köszöntést, kisebb ajándékokat, figyelmességeket, és meglepetéseket bárkitől szívesen elfogadunk, de tartani csak egyszer fogjuk. Akkor lesz süti, buli és egyebek...

Ebben az évben az első naptárban lévő névnap, a nyári szünet elejére esett. A gyerek aznap megfordult nálam az irodában, a sakkedzésen, valamint délután a sakktáborban. Az ő napja volt, így kb. 40-45 emberre sütöttem, vagy készítettem édességet. A legjobban a "sakkszelet" sikerült, amire azt mondta a fiam:
-          Anya, ha ebből jó párat egymás mellé teszünk, akkor ezen sakkozni is lehet!!!


 Készült gyerekbarát kakaós-kókuszos golyó, grillázs, vaníliás muffin, marcipánnal és áfonyával díszítve, csokis muffin ...


... és "sakkszelet"


Ezek voltak a kínálgatós sütemények, de a GAPS diéta szerint, neki szintén sütöttem egy süteményt, ami hasonlított a hagyományos sakkszelethez.

A rúdhoz mandulás és gesztenyés lapokat sütöttem. Azokat házi lekvárral ragasztottam össze, forgattam és a végén kókuszos vajkrémmel vontam be. Ez a rúd nem lett, annyira „sakkos”, mint az eredeti receptben, de akkor túl sok lekvárt kellett volna használni, amit nem szerettem volna.


Hozzávalók, és a lapok tésztájának elkészítése:

1. mandulalisztes lap:
3 tojás sárgáját, 5 dkg vajat, csipetnyi szódabikarbónát, 2 nagy evőkanál mézet, 5 evőkanál mandulalisztet összekevertem. A tojások sárgáját kemény habbá vertem és a masszához forgattam. Én egy sűrűbb állagú tésztát szerettem volna készíteni, amikor úgy érzem, hogy kell még bele a mandulalisztből pici adagonként keverek a masszához! Ennek kenhetőnek kell lennie, de nem folyósnak!
2. gesztenyelisztes lap:
A mandulalisztes lap mintájára 3 tojás sárgáját, 5 dkg vajat, csipetnyi szódabikarbónát, 2 nagy evőkanál mézet, 5 evőkanál gesztenyelisztet, egy mokkáskanálnyi karobport összekevertem. A tojások sárgáját kemény habbá vertem és a masszához forgattam.
A gesztenyelisztes laphoz, azért adtam karobport, hogy sötétebb legyen (színeztem)!

A lapok összeragasztásához házi, folyékony lekvárt használtam

Bevonáshoz vajkrém:
10 dkg vaj
Kókuszreszelék
Díszítéshez mandulaforgács


Elkészítés:
A kétféle lapot egy tepsiben sütöttem meg, a krémes masszákat egy alufóliával kettéválasztottam.


Sülés után, a kihűlt lapokat egymásra helyeztem, az alsót lekvárral megkentem.


Kb. egy óra után a lapokat középen kettévágtam, és az alsó réteg tetejét lekentem lekvárral, erre tettem a másik felet.

Újabb egy óra után, ezt a 4 rétegű süteményt újra feleztem, és ellentétes irányba forgatva, újra lekvárral összeragasztottam. Ezt lehetne még 4-4 kockáig forgatva folytatni! Az egész rudat alufóliába csomagolva, egy éjszakán át pihentettem. Másnap a kikevert, kókuszos vajkrémmel bevontam. Ezt a vajkrémet azért nem ízesítettem mézzel, mert nagyon sok a lekvár a rétegek között, ami túlságosan édessé teszi ezt a süteményt! A vajkrémet mandulaforgáccsal díszítettem, hűtve szeleteltem.



 Sakkszelet GAPS diéta szerint készítve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése