2014. április 28., hétfő

Epres-banános gesztenyelisztes sütemény





Egyik hétvégén a bőség zavarával küzdöttünk, mert volt otthon jó pár fajta gyümölcs, de a hozzánk látogató Keresztszülők nagyon finom bio epret és még éretlen banánt hoztak ajándékba, a sok egyéb finomság mellett. Az addig gyümölcsös tálban, és hűtőben lapuló banánok és eprek értek tovább, de nem fogytak.

A GAPS diéta előtt, nem gondolkodtam volna rajta, mit tegyek a lepuhult, túlérett gyümölccsel, mert azonnal banános tejturmixot készítek belőle. Viszont a diéta miatt mi nagyon óvatosan bánunk a tej, vagy biotej mennyiségével, nincs naponta többször, vagy ha van is, csak kicsi mennyiségben szerepel az étrendben.

A korábban otthon lévő epret és banánt, fel szerettem volna használni, ezért egy tízórait készítettem belőlük. Én most gesztenyelisztet használtam, de korábban írtam, hogy ez a diétában egyértelműen nem megengedett, így ez a hozzávaló helyettesíthető mandulaliszttel.

Hozzávalók:

15 dkg eper (érett)
Fél banán
1 kanál méz
2 tojás
3 dkg vaj
Csipetnyi szódabikarbóna
5 kanál gesztenyeliszt

Az érett és megmosott epreket, a banánt, és a két tojás sárgáját összeturmixoltam. Az eper bőséges mennyiségű levet enged, ezét nem kell belőle túl sok! Hozzáadtam a mézet, az olvasztott vajat, melyeket elkevertem a turmixban. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, és a masszával összekevertem. A gesztenyelisztet és a szódabikarbónát hozzáadtam, és kivajazott sütőformába öntöttem. Előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.

Egy lepény szerű, ízletes süteményt készítettem, és közben annyi szennyes edényt gyártottam, hogy a mosogatógép fele simán megtelt...



 
Az elkészült süti a Nagynéném gyönyörű virágai alatt, a friss bio eperrel és egy túlérett banán társaságában...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése