2014. március 31., hétfő

Süssünk még dióval!




Már kb. 2 hete kifogyott az otthoni mandulaliszt készletem, így a sütést darált dióval és kókuszliszttel oldom meg. Egyszerűen nem jutok el abba az egészségboltba, ahol forgalmazzák, a közeli drogériákban pedig sem ezt a lisztet, sem a gesztenyelisztet nem lehet most kapni. Marad a kreativitás, és a dió darálása lelkesen.
Nem sokat sütöttem eddig csak dióval - a búzaliszt elhagyásával -, míg el nem kezdtem a fiam diétáját. Néhány művem már súrolja az emberkísérlet kategóriát, pedig nem annak szánom egyiket sem, mert túl sok időt, energiát és hozzávalót elpazarlokmiattuk4

Mára pl. egy diós piskótát készítettem, csak darált dióból, ami elég tömör lett, ízre inkább az égetett cukorhoz hasonlított (állagra szerencsére nem), de házi meggylekvárral összeragasztva a süteménykockákat, nagyon kellemes ízű lett az eredmény.

Említettem, hogy sok dolgot nem kapok meg a drogériában. Egy nagyon jó termék, az ökológiai gazdaságból származó almavelőt, nagyon szívesen vásárolom. Nem tartalmaz cukrot, van csak almás ízben, de még jó pár olyan gyümölccsel párosítva, ami a fiam számára fogyasztható: banán, mangó, barack, stb.

Korábban ezt a velőt, csak tölteléknek, muffinok tetejére szósznak használtam. A natúr joghurtokat szintén lehet ezzel ízesíteni, így a gyerek gyümölcsös ízű joghurtot ehet, a savanyú nem szeretem helyett... Viszont remekül lehet vele sütni, mintha lekvárt használnék a hozzávalókban.



Ez adta az ötletet, egy diós-almavelős muffin elkészítéshez, ami remekül funkcionál a tízórais dobozban.

Hozzávalók 9 db muffinhoz:
5 dkg vaj olvasztva
1 tojás
1 evőkanál méz
1 csipet szódabikarbóna
6 evőkanál darált dió (cukor nélkül, hagyományos darálón darálva)
1 evőkanál kókuszliszt
3 evőkanál almavelő

A hozzávalókat egy tálban kikevertem, a sütőt papírkapszulákkal kibéleltem. Ezeket kb. félig kanalaztam a masszával, és előmelegített sütőben sütöttem. Sütés után - kihűlt állapotban -, az almás szósszal, és dióval díszítettem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése