2015. február 23., hétfő

A fejfájás biztosan csak a gyógyszertől múlik el?




Ezt a bejegyzést, egy híradó és egy politikai elemző műsor közötti reklámblokk ihlette, amelyben minden második reklám valamilyen gyógyszert reklámozott. Ebben a néhány percben, legalább három szert, a fejfájással kapcsolatban mutattak be.

Bosszús vagyok az ilyen reklámok miatt. Több okból, mert egy tünetet próbálunk gyógyszerekkel elnyomni, nem a fejfájás okát keressük meg, erre miért nem hívja fel a reklám a figyelmet? Továbbá azonnal kell mindennek hatnia, naná, ki szeret hosszú perceket, vagy órákat tölteni egy adott fájdalommal? Milyen árat fizet a szervezetünk, az azonnali fájdalomcsillapításért? Az álladóan jelentkező fejfájást ki kell alaposan vizsgáltatni, nem azt sugallni a gyártók által, hogy egy szem gyógyszer lesz az üdvözítő megoldás!

Mit tegyünk, ha nincs nálunk gyógyszer? Éjjel van, távol van a gyógyszertár, úton vagyunk, vagy bármiért lehetetlen eljutnunk egy olyan helyig, ahol pirulákat tudunk beszerezni? Vagy egyébként sem szívesen fogyasztunk gyógyszereket, tudatosan nem terheljük azokkal a szervezetünket?

A fiammal tanultunk egy nagyon hatásos módszert egy videóból, ami azt mutatja be, hogy a kézfej egy pontját nyomva, csökkenteni tudja magának a fejfájás érzését. Az iskolába nem vihet magával gyógyszereket, és autogén tréninget sem lehet bárhol, bármikor végezni, ha fejfájása van.

Az interneten láttam ezt a videót, amelyben részletesen bemutatják és elmagyarázzák, hol keressük meg a nyomási pontot, és hogyan segíthetünk magunkon! Én már korábban is alkalmaztam saját magamon, a más problémák tüneteit megszüntető pontok nyomását. A legegyszerűbb ilyen (és ezzel senkinek nem ártok, ha ki akarja próbálni), amikor éhes vagyok, és tudom még soká lesz lehetőségem ebédhez, vagy bármilyen étkezéshez jutni. (Most hallom, amint a környezetem hangosan nevet, hogy én éhes? Az utóbbi években nem látszott rajtam, de ez nem városi legenda, mert néha tényleg éhes vagyok...) Akkor megkeresem a felkarom külső részén, a vállam és a könyököm között kb. fél távra azt a pontot, ami az izmok találkozásánál van, és egy ujjal erősen nyomom, akár a mellkasom előtt keresztbe tett karral, egyszerre a jobb és bal karomon lévő pontot. 1-2 percnyi nyomás elteltével megszűnik a fájó éhségérzet, és tudom a teendőim folytatni, nem vonja el semmi a figyelmemet.

Az általam ajánlott videó, az alábbi linken található meg:
https://www.youtube.com/watch?v=dkc_CXCQX8s

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése