2014. augusztus 5., kedd

Sakktábor a Balatonnál



Már az év elején abban kellett döntenünk, melyek lesznek azok az országos sakkversenyek, és táborok, amire szabadságot tudunk kivenni, mert a fiam diétáját másként nem tudjuk tartani. Hosszú ideg azt gondoltuk, hogy Szántódon emiatt a nyári, meghívásos 5 napos sakktáboron sem tud részt venni.

5 nap nagyon hosszú idő ahhoz, hogy a GAPS diéta szerint csomagoljunk élelmet, elkészítsük a napi menüt, ne romoljon meg a gyümölcs, vagy menjen tönkre a megsütött sütemény...
Szerencsénkre az egyik ismerős sakkos család, a segítségünkre sietett. Nem túl messze a tábortól, van nyaralójuk, ami több épületből áll, így kényelmesen eltölthettünk egy hetet, a fiunk pedig napi bejárással eljutott a táborba.



A korai reggelit együtt fogyasztottuk, ami elég bőséges és változatos volt, hiszen ebédig folyamatosan csoportfoglalkozások voltak, a gyerekek dolgoztak, csak néhány perces szünetet kaptak a mosdóba elmenni.

Naponta vittük őt autóval, és több csomaggal, amiben a diéta szerinti ebéd, délutáni szünetre nassolni való, és a vacsora volt összekészítve. Nekünk már előző nap át kellett gondolnunk, mit készítsünk el, mert melegítési lehetőség nem állt rendelkezésre, a mikrohullámú sütő használatát pedig a diéta nem támogatja.

Mivel a fiam bejárós volt, az edzője szobájába vittük fel a napi étkezésekre készített fogásokat, csomagolt dobozkákat. Onnan kapta meg az étkezések idejére, az el nem fogyasztott ételeket pedig visszazárva eltette vacsoráig, vagy maradékként hazakerültek.

Ebédre készült pl. hideg gyümölcsleves, pácolt húsból pulykasült, fasírt, hal, sült húsok szeletben, párolt borsó, zöld saláták, kicsi muffinok mandula lisztből, bio eperlekváros kavart sütemény, banános gesztenyelisztes sütemény, és csomagoltunk gyümölcsöket, kockázva görögdinnyét. Került még a csomagba szárított gyümölcs, zöld tea, bio gyümölcslé.

Ezt nem hosszú így felsorolni, de elkészíteni, és elcsomagolni, annál időigényesebb tevékenység. Reggel fél 7-kor már a konyhában álltam, készítettem elő a reggelit, csomagoltam az előző nap megfőzött és megsütött ebéd- és vacsora fogásokat, a nassolni valókat, desszerteket. Este 10 előtt értünk vissza a szállásunkra, ekkor tudtam a gyereknek egy meleg fogást adni, pl. marhapörköltet, hogy valami meleget is fogyasszon. Míg ő az evés után zuhanyzott, én még csomagoltam ki a táskáit, fagyasztóba tettem az jégakkukat, mosogattam és raktam el a dolgokat. Ez kb. fél 11-ig eltartott, és másnap újra korán kellett kelni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése