2014. március 16., vasárnap

Farsang



Ebben a tanévben, a fiamnak utoljára volt klasszikus farsangi ünnepsége. Elég nagy meccseink voltak, hogy milyen jelmezt viseljen? A gyerek beérte volna azzal, hogy a Harry Potter hatására, egyszerűen dementornak öltözzön. Elég sötét ötlet… Mondtuk, talán tegyen le róla, ha a jelmeze miatt nem akarja azt, hogy a farsangi buli másnapján becsöngessen hozzánk valamelyik gyermekvédelmi szervezet, és elvigyenek bennünket kiskorú veszélyeztetéséért!

Végül megegyeztünk egy Frédi jelmezben, amihez kb. fél évig növesztettük a fiam haját. A növesztés ment magától, a jelmez elkészítése már nem volt olyan egyszerű. Nem győztem kapkodni a fejem, jé már február van, és itt a farsang. Az iskolai farsangi program előtt 2 héttel, végre megvettem a jelmezhez szükséges anyagokat. A nagy nap előtt, pedig 2 nappal hozzáfogtam megvarrni. Azért ilyen hamar, mert egy délutánt, és éjszakát hagytam arra a süteménykészítésre, amit az osztálybüféhez vittünk.

A jelmezt, varrógép hiányában kézzel varrtam. Géppel másfél óra alatt készen lettem volna, szabással együtt, de így egy délutánom és egy fél éjszakám ment rá időben. Hiába kézzel varrtam, még sem lett egy haute couture darab, pedig azok is így készülnek Párizsban...



A nem dementor jelmezben...

Két féle süteményt sütöttem, a jelmezes felvonulás utáni „after partyra”. Az egyik, egy diéta szerinti kókuszos muffin volt, a másik az osztálytársaknak tarka-barka szelet. Nagyon sok sütemény került a büféasztalra, a srácok betegre ették magukat mindenből, de rengeteg süti maradt. Senki nem akarta hazavinni a sajátját, így szétosztogattuk, vagy az eltarthatóakat elrakták a srácoknak, a következő hétre. A saját tarka-barka sütink a puding miatt, nem volt eltartható, így lelkesen osztogattam. Vagyis csak szerettem volna osztogatni!

Ugyanis előtte már egy csokoládétortával tettem ugyanezt. Az osztály, egyik nagyon rendes, és cukrász végzettségű anyukája, a tombola fődíjának egy tortát ajánlott fel. Ki nyerte meg a tortát (?), hát a fiam! Először a gyerek feltartott karokkal, és páros lábbal ugrált örömében. Azután kicsit alábbhagyott az öröme, mert rájött, hogy ő ebből a tortából egy falatot sem ehet. Ilyenkor kell nagyon határozottnak lenni, és jönni a mentő ötlettel. Ha hazavisszük a tortát, akkor azt ki enné meg? A férjem a benne lévő liszt miatt nem eheti meg, a nagytesó kollégiumban van, a kicsinek diéta szerint tilos, én nem szeretem. Így felajánlottuk, hogy az osztályban együtt egyék meg a gyerekek, és azok a szülők, akik kérnek belőle.


Muffinok mandulaforgáccsal



Egy ilyen felvezetés után kellett, valahogy megszabadulni azoktól a sütiktől, amelyeket nem akartunk hazavinni. Első körben nem kérte senki. Eszembe jutott, hogy szórtam ezekre színes cukrokat, és korábban mit mondott a nagyobbik fiam? Éles kanyar az osztály apukái felé, akiket megkérdeztem, hogy kérnek-e belőle?
Természetesen nem kértek. Akkor elmeséltem nekik, hogy a nagyobbik fiam szerint, mikor ezt a cukrot teszem a sütire díszítésnek, szerinte olyan, mintha Holland varázssüti lenne, a zöld izé a tetején, tisztára úgy néz ki, mint valami cannabis-származék! Azután nagy röhögés, megkérdeztem, hogy így sem kértek? Azonnal vettek egyet-egyet a tálcáról, és ebből az a tanulság, mindent el lehet adni, csak a célt, egy másik oldalról kell megközelíteni.

                                               Azok a bizonyos cukorral szórt sütik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése