2014. március 10., hétfő

Zöld lencse





Mit szeretnél vacsorára enni?” Az idézett mondatot, egyszer késő este hallottam egy munka után lévő, a lábán alig álló anyától, aki kézen fogva vezette a hipermarket polcai között a kislányát. Nagyon sajnáltam ezt a két embert! A nőt és anyát egyben, a rajta lévő terhek miatt, a kislányt, mert késő este neki kellett döntést hoznia, olyan dologban, amely a szülői gondoskodás része lenne…

Az én fáradtságom, este pl. otthon abban jelentkezik, ha a gyereknek a krémlevest a lapostányérba szedem ki. Tesztelem, hogy elég krémes-e??? Nem tudom, de jó nagyot tudtunk rajta nevetni!


Azt írtam korábbi bejegyzésben, hogy nem tervezek görcsösen előre étrendet, de jól át kell gondolnom, GAPS diéta szerint mi kerüljön az asztalra otthon, vagy tízórais, uzsonnás dobozba. Nincs olyan, hogy nem vásároltunk be, ne gondoltuk volna át előre az aznapi, másnapi menüt, vagy főztük, sütöttük volna meg azt.


Mégis becsúsznak baklövések, és akkor kell varázslónak lenni, de nem úgy, hogy megy a telefon a pizzafutárnak, esetleg valami ételkiszállítónak, vagy a gyereket szállítom el a gyorsétteremig! Mindig lehetett nálunk ételből választani gyereknek, felnőttnek. Nem kötelező semmit megenni, amit éppen valaki nem kíván, előfordul, hogy nincs hozzá kedve, unja, nem kéri rövid időn belül többször azt a fogást. Ezek a kezelhetőbb esetek!


Naivan azt hittem, engem a lencsefőzésnél, már a vörös lencse elkészítése után, semmi nem tud zavarba hozni. Elég erősen tévedtem, mert  sikerült, egy drogériában zöld lencsét beszereznem. Gondoltam, abba a hibába még egyszer nem esem, hogy beáztatok valamit, azután az életben nem tudom besűríteni!  Egyik estére húshoz szerettem volna főzeléket készíteni, és eszembe jutott az újfajta lencse. Gondoltam, megnézem már a magyarul ráragasztott főzési útmutatót. Annyira kicsi betűvel, amivel az írva volt, egy nyomtató el nem megy! Mi volt az első? Áztassuk be a lencsét 24 órára!


Volt pár csúnya gondolatom, és beáztattam, de azt, aznap este már nem adhattam vacsorára. Jött a kétségbeesés, mivel adjam a húst? Savanyúság szerencsére mindig van a konyhában, vagy valamilyen gyümölcs, amit kompótnak el lehet készíteni, vagy már kész kompót. A fiam sajnos bizarr ízeket kapott aznap vacsorára, mert akkor már én voltam fáradt ahhoz, hogy éjjel-nappal  nyitva tartó boltig autózzak…


Az  ominózus zöld lencse, aminek itt nem ér véget a története!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése