2014. június 29., vasárnap

Trópusi gyümölcsleves




A nyári szünet elején otthon voltunk a gyerekekkel, és szerettem volna egy könnyű, és hideg levest készíteni ebédre.

Elég furcsa hozzávalók álltak rendelkezésre. Nagyon hosszan elnyúlt ebben az évben az eperszezon, így még rendszeresen tudtunk belőle venni a piacon. Hazautazott a gyerekek nagynénje, tőle - az egyéb finomságok mellett - ajándékba kaptunk mangót, és ananászt. A mangó sajnos eléggé túlérett volt, emiatt nem csemegéztünk belőle, de a főzendő levesben nagyon jól fel lehetett használni.

Korábban egy étteremben vacsoráztunk, ahol főztek paleolit ételeket is. Nagyon megörültünk, az étlapot olvasva egy mandulaforgácsos málnalevesnek. Sajnos a leves nagyon híg volt, és érdekesebb ízű is lehetett volna, a paleo szabályok szerint nem tartalmazott tejet, vagy sűrítőanyagot. Nem biztos, hogy máskor meg szeretném ezt kóstolni... nagyon vízízű volt! A vizes íz eszembe juttatta a Bor, mámor, Provence c. film egyik fő szálát, miszerint a megörökölt birtokon termelt szőlő borát, mindenki nagyon utálta. Ennél nagyobb bűnt vörösborral, csak a Dédnagymamám tudott elkövetni. A saját vörösborukból minden nap ivott egy pohárral, de hogyan?! Felvizezve és megcukrozva!!! Ennél jobban bort meggyalázni nem lehet, és a vízízű málnalevest sem...

Én az otthon található gyümölcsökből készítettem el, a trópusi hűtött levest.

Hozzávalók:
Eper, mangó, ananász (mosva, kockázva)
2 dl biotej, méz ízesítésre, némi fahéjpor

Elkészítés:
A megmosott, kockázott epret és mangót, annyi vízben feltettem főni, ami éppen ellepte. Fahéjjal ízesítettem, forrás előtt beletettem a mézet, hogy feloldódjon. Forrás után félrehúztam, beleöntöttem a tejet, ismét forrásig melegítettem, majd az egész levest edényestől lehűtöttem. Botmixerrel összeturmixoltam.
Nem használtam semmilyen habarást, vagy sűrítést, mert a mangó magában sűrűvé, pépessé tette a leves krémes levét!
Tálalásnál ananász "kockákkal" díszítettem.


 
Az ebédet, ezzel a fogással kezdtük...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése