2014. május 28., szerda

Ízek, menük, hotelek

A bejegyzés címe, nem véletlenül juttatja mindenki eszébe az Ízek, imák, szerelmek c. filmet. Azt hiszem, ez a film megtanít bárkit az élet, és az ételek szeretetére, élvezetére...  (http://online.film.hu/izek-imak-szerelmek/)

Korábbi bejegyzéseimből kiderült, hogy 2014. májusában, 2 országos diák sakkversenyen vett részt a fiunk. Az egyiket Miskolcon rendezték meg, a másikat Szombathelyen. Ezekre a versenyekre az edzőkkel, kísérőkkel utaznak a gyerekek. Megszállni - étkezéssel együtt -, mindig a rendezők által szervezett kollégiumban, van lehetőség. Mi úgy gondoltuk, hogy egy 10 éves gyerek elég kicsi ahhoz, hogy önállóan, csak kísérővel vegyen részt egy több napon át tartó versenyen, valamint a diétát sem lehet ilyen körülmények között betartani. Nem lehet napokra, egy táskába, vagy hűtőtáskába összekészíteni napi több étkezés, diéta szerinti fogásait!

Előző nyáron, egy apartmant béreltünk Tapolcán, ahol az előre elkészített ételeket melegítettük, és a friss fogásokat, köreteket el tudtuk készíteni. Ez több napra, praktikus megoldás volt, de 2 éjszakára inkább hotelben foglaltunk szállást. Már maga az odautazás, 3-4 órát vett igénybe a versenyt megelőző napon, ami eléggé fárasztó... Mindkét városban, olyan hotelt kerestünk, ahol volt lakosztály, így nem kellett pótágyazni, és egy nappali kinyitható kanapéja még mindig kényelmesebb volt a gyerek számára, mintha egy kétágyas szobában egymáson lépkedtünk volna át. A szállások kényelme mellett, a diéta betartása volt a fő szempontunk!

Mindkét hotel svédasztalos reggeli menüjéből, kis kompromisszummal össze tudtuk a diéta szabályai szerinti étrendet állítani. Italnak frissen facsart gyümölcslét, zöld vagy gyógyteát ivott, mézes ízesítéssel. Rántotta mindenütt található, gyümölcsök, magok, natúr joghurtok szerepelnek a kínálatban.
Pl. egyik reggel natúr joghurtból, előre tálalt gyümölcssalátából, banánból és mézből kavartunk magunknak gyümölcsjoghurtot.

A vacsorát szintén az adott hotelben oldottuk meg, mert kértünk félpanziót a szállás mellé. Mindkét helyen olyan étlapot kaptunk, ahol többféle leves, előétel, főfogás és desszert közül válogathattuk össze a vacsora menüjét. Szerencsére a személyzet, és az étterem dolgozói nagyon rugalmasan álltak a kéréseink elé. Minden este, és minkét helyen sikerült a diétát tartva megvacsoráznia a fiunknak. Igaz, egyik menüből a köretet hagytuk el, másokat variáltunk egymás tányérján, de senki nem állt fel éhesen az asztaltól!

Minden hotelben található legalább a mini bárnak hűtő. Legfeljebb arra a néhány napra, a meg nem kóstolt ásványvizek, vagy kicsi üveges italok nem hűlnek... Ebben remekül elfértek a gyerek biotejtermékei, továbbá néhány gyümölcsöt, szárított gyümölcsöt a szobába fejlövés nélkül fel lehet vinni, így az étkezések között lehetőség volt a nassolásra.

Én úgy gondolom, hogy bármilyen szigorúnak látszik, a GAPS diéta szabályainak betartása, 1-2 napra átgondolt szervezéssel, házon kívül is remekül meg lehet oldani bárki étkezését...

Ők szintén tudtak élni...