2014. február 19., szerda

Amikor nem tudjuk az autogén tréninget gyakorolni




A mai bejegyzés nagyon rövid lesz, mert bár probléma, nem lehet róla hosszasan írni...

Korábban nagyon pozitívan írtam az autogén tréningről, mint módszerről, ajánlottam másoknak, szerintem a fiam állapotán nagyon sokat segített, segít a mai napig. 2013. tavasza óta - mikor elkezdte tanulni ezt a tréninget -, volt jó pár alkalom, amikor nem tudtam a fiammal egyáltalán gyakorolni.
A tréning szakirodalma rögzít olyan eseteket, amikor nem tudja valaki megtanulni , alkalmazni a tréninget. Ide sorolják a pszichózissal kapcsolatos betegségeket, abnormalitásokat, a lázas állapotot, eseti tüdőproblémákat, személyiséget érő erős kríziseket, olyan emocionális terhelést, ami pl. hozzátartozó halálával függ össze. Nagyon oda kell figyelni a keringési betegségben szenvedőkre, szívbetegségnél, vagy vérnyomási gondoknál.

Amikor a fiammal nem tudtam a gyakorlatsort végig venni, akkor ezek az alkalmak mindig egy meghűléses, lázas betegség idejére estek. Mikor ebben az állapotban volt/van, nem képes ellazulni. Sőt türelmetlen, izeg-mozog a gyakorlatok között. Nem lehet vele dolgozni, mert képtelen lazultan feküdni. Az ismét nem tesz jót a gyereknek, hogy egy lázas állapotban alapból melege van, és közben melegítő jellegű gyakorlatot kell végeznie. Ilyenkor a rövidített gyakorlatsor is problémát okoz.
A fentiek mellett az a legnagyobb gond, hogy egy láznál, meghűlésnél, vagy egyéb vírus/baktérium mellett a fiam feje nagyon fáj. Korábban írtam arról, hogy pont az erős fejfájásos időszakokban kellene az alap gyakorlatsort végeznie. Ennek az ideje, akár 30 percet is igénybe vehet, de egy ellazulni nem képes, magát rosszul érző gyerekkel ez lehetetlen…


Ezen a belgiumi tengerparton lehetne gond nélkül lazulni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése