2014. február 4., kedd

Paradicsomos húsgombóc – némi kis csalással




Egyik hétvégén sikerült egy reszelt almás süteményt készítenem, amit házi meggylekvárral bolondítottam meg kissé, mikor a tányérra szeleteltem. Mondja a gyerek, hogy mennyire ízlik neki, mert az óvodában készítettek hasonlót!

Az jutott eszembe, most negyedikes, még hány évig kell az óvodai szakács nénik főztjével versenyeznem? Míg kicsik voltak, egyebet nem hallottam, hogy főzzél olyat, mint az oviban! Megfőztem, mi volt a reakció?  Az oviban finomabb! Erősen elgondolkodtam, hogy én is beiratkozom az óvodába, mondjuk nem a csoportba, hanem valami főzőtanfolyamra - sajnos a napi munka mellett ez már nem fért bele…

Ha menza, akkor legyen menza! A paradicsomos húsgombóc, eléggé ebbe a kategóriába tartozik. Egyik bevásárlásnál, egész jó árban kaptam közel 7 dl-es bio paradicsompürét, ez nagyon jó kezdés volt egy mártáshoz!
Igen, de rizs nélkül a gombócok szétfőnek, főleg a híg mártásban való főzés közben, ezt a problémát kellett valahogy megoldanom.

Paradicsomos húsgombóc, kicsit másként

Hozzávalók:
Mártáshoz
5 dl bio paradicsompüré
2 ek méz
só, bors
1 kanál zsír
sűríteni kókuszliszt

Gombócokhoz
0,5 kg darált hús
fokhagyma
só, bors
1 kicsi tojás
1 ek. kókuszliszt
víz, főzéshez


Elkészítés:
Először a mártást készítettem el. A zsírt megmelegítettem, utána beletettem a kókuszlisztet, majd pirítás után hozzáöntöttem a paradicsompürét, mézet, kb. 2 dl vízzel hígítottam, és fűszereztem. Forralásig főztem.

A gombócok főzővizét feltettem forrni.

A darált húst a hozzávalókkal kigyúrtam, és gombócokat formáztam belőle. Sajnos fokhagymából, egy pöttyet elméreteztem a mennyiséget, mert kb. annyi került ebbe a húsadagba, hogy egy egész falut meg lehetett volna védeni a vámpíroktól. Nem csak ízre, hanem szagra is! A forrásban lévő vízbe dobáltam a gombócokat, és addig főztem, míg a víz tetejére nem jöttek. Azután lyukas szűrőkanállal tálba szedtem.

Tálalásnál a mártásba helyeztem a gombócokat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése