2014. február 12., szerda

Kreativitás és marketing



Mindig szerettem a kreatív embereket! Az iskola aulájában, nagyon tetszett egy A4 oldalas hirdetmény, amely arra hívta fel a figyelmet, hogy nőként le kell ülni, és meg kell tanulni kötni, mert az nagyon jó hatással van a pszichénkre, megnyugtat, és rengeteg pozitív mentális folyamatot indít el bennünk! A kötés jótékony hatásai között felsorolták, annak a fejfájásra, depresszióra gyakorolt hatását.

Fejfájás? Gondoltam továbbolvasom, hátha megtudok némi információt! Azt nem tudtam meg, de nagyon jót mosolyogtam ezen a kis összeállításon. Valaki tud, vagy ért valamihez, azt összekapcsolja a pszichés hatásokkal, és eladja az alaptudást. Nagyon ügyes, csak szorítani tudok egy ennyire kreatív embernek, aki csoportot szervez a tudása átadására, teát készít nekik, lazult hangulatot teremt. Közben az sem elhanyagolható - főleg csoportban -, ha az ember keze dolgozik, attól még a szája járhat, és ez már lehet terápiás jellegű nőknél!

Én imádok kötni, de erre a területre biztos nem gondoltam volna, hogy bárkinek segíthet. Pszichológia területén, max. a kompromisszumkötésről hallottam, vagy egyes boszorkány tevékenységekkel kapcsolatban a szerelemkötésről. Szögezzük le, egyikkel sem élek! Hiszen a kötés tiszta matematika, és térlátás. Nem csinálok egyebet, mint számolok szemeket, sorokat, az adott dologhoz hány dekányi fonal kell, mérek és gondolkodom előre, ha most itt 3 szemmel többet kötök, az 20 centi után jó lesz? Kályhacső, vagy pulóver lesz a végeredmény?

Mikor szoktam rá a kötésre? Próbáltak suliban tanítani, eredménytelenül. Azután a középiskolás kollégiumban mindenki pulóvert kötött, nem szeretek kilógni az átlagból, vettem elő könyveket és megtanultam, nehogy már ne tudjam azt megcsinálni, mint mások! Középiskolai legjobb művem, az egyik fiú osztálytársamnak, a nagymotor sisakja alá télen, egy fekete símaszk szerű sapka volt. A tankolás volt kicsit érdekes: miszerint a kutasok önként, az egésznapi bevételt átadják-e a srácnak, vagy inkább ő fizethet a motor mellett, a gyönyörűen villogó kék szemeivel…
Ezt követően, nagyon sokat utaztam a szüleim, és a főiskola között, jó pár pulóver elkészült ezeken az utazásokon.

Azután volt, hogy terápiás jelleggel kötöttem. Pl. várandós voltam, és míg kötöttem, addig sem jutott eszembe a nagy hasammal rohangálni. Igen, ez tényleg terápiás volt - munka ellen, mert úgy mentem a második császáromra, hogy valahogy kiszabadultam egyik pénteken az íróasztalom mögül, és elköszöntem az irodában, valami hasonló mondattal: Sziasztok, hétfőn már nem jövök, mert elmegyek szülni…
Volt persze olyan is, azért kötöttem, mert nem tudtam rohangálni. 38 évesen olyan állapotban volt a lábam és térdem, hogy azt mondtam, ha bottal kell járnom, az sem érdekel, de a bottal el fogok menni addig, ameddig én akarok, mert akarok és fontos, hogy menjek! Közben próbáltam erőt gyűjteni, ültem és kötöttem.

Olyan szintén volt, mikor sakkversenyen csodálkoztak rajta, hogy a kezemben kötőtűt látnak. Valahogy nem fért össze, a rajtam lévő egyedi tervezésű designer ruhával… Mindegy is, én szórakozásból csinálom, viszont megakadt bennem a kis iromány mondata az ellazulásról, a feszültségmentesítésről, a fejfájásra gyakorolt hatásáról. Ha probléma van, mindenben szeretnénk hinni, hátha az a szalmaszál végre…

Elképzeltem, amikor a fiam iszonyú fejfájás mellett odajönne, és terápiás jelleggel elkérne tőlem: egy pár 10-es kötőtűt, némi vastag fonalat, továbbá ezt mondaná:
-               -  Anya, a mai napi fejfájásomon, kötök gyorsan norvég mintával egy okostelefon-tartót. Ha holnap sem múlik el, akkor a tabletre készítek védőhuzatot. Ha még harmadnapra sem, akkor kötök a lego hero factory szörnyeimnek egy zsákot!

Mondom, elképzeltem! Nem ér röhögni! Különben ezzel a viselkedéssel, az emberekből max. a homofób viselkedést hozná ki, nem azt látnák bárkinél, hogy ennek terápiás jellege van…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése