2014. január 24., péntek

Reszelt almás süti




Egy paleo recept adta az ötletet, az alábbi reszelt almás süti elkészítéséhez. Csak az alap receptjét próbáltam átdolgozni, hogy a GAPS diéta szerint fogyasztható legyen. Ugyanis a paleo változat egy almás alapból, valamint főzött feltétből állt. Sajnos olyan hozzávalókból, ami a gyerek számára nem fogyasztható. A fiam azt mondta, hogy ízre neki, az almás palacsintához hasonlított az elkészült süti.

Recept hozzávalói:
2 nagy alma (nekem savanykás ízű volt)
1 ek kókuszliszt, valamint a tál, vagy sütő kenésére egy kicsi
2 ek kanál méz
4 tojás
csipetnyi szódabikarbóna
kókuszzsír, tál, vagy sütő kenéséhez
A hozzávalók, egy közepes méretű jénai tálban, vagy kicsi teflon tepsiben való sütéshez elegendőek.

Elkészítés:
Az almákat lereszeltem egy nagyobb tálba, amit majd a tészta összeforgatására is használni szeretnék. Két másik tálba a tojásokat szétválasztottam. A 4 tojás sárgáját mézzel kikevertem. A fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját az almára öntöttem, adtam hozzá kókuszlisztet és szódabikarbónát, majd a felvert tojáshabot, ezeket masszává összekevertem. A kókuszzsírral kikent tálat (sütőtepsit), kókuszliszttel megszórtam, ebbe öntöttem a masszát. Előmelegített sütőben sütöttem, közepes hőfokon max. 40 percig.
Attól nem kell megijedni, ha sütés végére nagyon bebarnul, ez a méztől és a sok almától van. Arra viszont mindenki figyeljen, hogy az alja ne égjen meg!
A sütés után, szabadon díszíthető idénygyümölccsel, mivel a savanykás almától nem túl édes, akár méz is csurgatható a tálalt szeletek tetejére!


                                 Ez a méret kb. 4 evésre elegendő adag a valóságban...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése