2014. január 28., kedd

Almás máglyarakás – GAPS diéta szerint




Az korábban kiderült, hány félresikerült ételt dobtam ki a kukába, vagy romlott ránk, mert nem volt senki, aki a napi problémák mellett meg tudta volna enni. Mindent pedig lefagyasztani sem lehet. Írtam arról, hogy mennyire kiborít, ha ételt dobunk ki, mert abban nőttem fel, hogy az érték, munka van vele, most rengeteg pénzbe kerül, és jöhetnék azzal az érvvel, hogy máshol éheznek…

Hiába megpróbálok odafigyelni, mégis maradnak meg ételek, amit vagy fel tudunk használni, kicsi variációval, vagy nincs tovább, sajnos nem fogyasztható, és kidobjuk.
A húsokkal kapcsolatban a férjem rájött arra, hogy a sülteket valami zöldséges raguban fel lehet használni, és egyből fogyaszthatóbbnak tűnnek, mint még mindig sült formájában, salátával. Viszont nem csak húsok maradnak meg.

Egyik kísérletem egy máglyarakás elkészítésére irányult, mert a melegben a mandula lisztes piskóta megszáradt. Ha zárt dobozban tárolom napokig, olyankor megpenészedik, akkor inkább száradjon…
Az elkészítésnél nagyon kicsi adagról lesz ismét szó! Ebből a mennyiségből, 2 étkezés utáni desszertadag lett.

Hozzávalók:
2 nagyobb szelet mandula lisztes piskóta (receptjét 2014. január 24-én osztottam meg)
1 nagyobb alma
1 nagyobb méretű tyúktojás (a hab miatt legyen elég sok fehérje!)
1 evőkanál méz
2 marék durvára vágott, vagy darált dió
egy pici biotej, ha nagyon száraz lenne a piskóta, vagy olvasztott vaj

Elkészítés:
A piskótát felkockáztam, ha nagyon száraz lenne, egy pici biotejjel, vagy olvasztott vajjal locsolom meg. A meghámozott almát, szintén kicsi darabokra vágtam, a piskótához adtam. A tálba tettem még a mézet, és a diót.
A tojást szétválasztottam, a sárgáját a többi hozzávalóhoz kevertem, a fehérjét kemény habbá vertem. Vajjal kikent tűzálló tálba öntöttem a piskótás, almás keveréket, a tetejét habbal fedtem. Előmelegített sütőben, a hab pirulásáig sütöttem.

 

Igen, ez eléggé puritán, de ha valaki nem szereti a mazsolát, akkor miért tegyünk bele? Vaníliás cukrot nem lehet, a biolekvár pedig aranyárban van… A fiam nem reklamált a hozzávalók miatt, egyből felfalta az elé tett desszertet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése