2014. január 30., csütörtök

Születésnap diétával - GAPS diótorta




Minden évben eljön az a nap, mikor a gyerek öregszik egy évet... Mi ebben az évben, a 10. évet ünnepeltük vele.

Nagyon készültem a fiam születésnapjára, sokat gondolkodtam, hogyan lehetne egy legalább elfogadható kinézetű, ízű, állagú tortát készíteni?

Még október végén, a szüleimtől nagyon sok diót kaptunk, és abból törtünk a tortához.
A diót, szigorúan csak hagyományos diódarálón daráltam le, cukor nélkül. Jó néhány, fél darabot eltettem díszítésnek.

Sütöttem egy hatalmas adag mandulalisztes piskótát, amelyből kivágtam egy fedő segítségével két tortalapkört. A maradék sem ment kárba, mert a hét többi napján, öntettel, gyümölccsel remek tízórai lett belőle!

A piskóta töltelékének és bevonására, vaj, méz és daráltdió masszát készíttetem. Töltés és díszítés után, a torta oldalára mandulaforgácsot nyomkodtam, a tetejét a felezett dióbelekkel díszítettem.


                                                                        Diótorta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése