2014. január 23., csütörtök

Palotaforradalom




Otthon:

A nagyobbik fiunk nehezen veszi azokat az akadályokat, hogy az utóbbi időben szinte semmi normális kaja nincs a hűtőben, vagy otthon! Ezt egy hétvégén hangosan kinyilvánította.

Ezeket a vádakat szülőileg azonnal visszautasítottuk, és mint kiderült, ő csak palacsintát akart enni! A szemét szülei hónapok óta egyszer sem sütöttek neki, valamint a mama egyszer, mikor még egyedül, testvér nélkül nyaralt náluk. Miért is?

Igen, a palacsinta. Talán az öccsének a diétája mellett, szintén ez az étel és íz hiányzik a legjobban. Emiatt nem sütünk senkinek. Azután, jött egy olyan nap, hogy Székesfehérvárra kellett délután menni, előző nap sokáig volt edzésen a kicsi. Apa rohant haza, hogy palacsintát süssön, és estig a lakást ki tudjuk szellőztetni. Gondoltuk, a palacsintát így titokban el tudjuk vinni, az első számú szülöttünknek. A palacsinta megsült, de a szag miatt, simán lebuktunk…

Megpróbálunk a gyerekek között egy egészséges egyensúlyt fenntartani, de nem mindig sikerül. Ha az egyik kap egy pici kényeztetést, akkor a másiknak szintén jár. Csak ebben, az azonnal nem mindig jön össze.

Az iskolában:

Ősszel az egyik iskolai rendezvényen kérés volt,  a szülők egy tálca édes, vagy sós süteménnyel, üdítővel járuljanak hozzá az osztály délutáni programjához. Természetes volt, hogy egy tálca sütit biztos viszünk az osztálytársaknak, de készítenünk kellett valamit a diétának megfelelően. Ugyanis azt tudomásul kellett venni, hogy az én gyerekem nem ehet a mások által bevitt finomságokból, nem ihat a cukros üdítőből és szörpből.

Először órákig sütöttem 2 féle muffint, és egy körtés kavart süteményt, minden hozzávalóból, alaprecept szerint búzaliszttel, sütőporral, kakaóval, cukorral, gyümölcsjoghurttal, saját termelésű körtével a nagypapától, és ezer dologgal. Szerintem ez még mindig egészségesebb volt, mint ételadalékkal készült bolti süteményt, aprósüteményt, vagy egyéb zacskós szemetet vittem volna más gyerekének. Ráadásul nagyon vicces papírokat találtam a muffinokhoz, amit a végén még díszítettem.

Mikor ezekkel végeztem, akkor fogtam hozzá, a diéta elveit követő édességhez.
Igen, megint a túró, rögös magyar túró. Ami, mint alapanyag, étel sehol nem szerepel az adható, vagy tiltott listán. Így sütés nélküli édesség készült, bio túróból, ami rettentően drága.

                                                                   Kívül...

                                                                         ... belül.

 

Mikor a férjem meglátta ezeket a sütiket, azt mondta, ilyet csak a mesékben rajzolnak. 1 darabot vacsora után, meg kellett kóstolnia az érintettnek is, nehogy rosszat vigyen a buliba. Az osztályban nagyon tetszett a gyerekeknek, de azt a 4 db-ot, amit csomagoltam, nem nagyon lehetett osztogatni. Mint fent írtam, a többiek sem maradtak édesség nélkül!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése